Monday 13 August 2012

"USTAZAH AMBIGA WAJIB DISOKONG" KATA AHLI PAS YANG BAGANG

Seorang lagi tokoh agama tampil meminta umat Islam di negara ini supaya tidak terbabit dengan perhimpunan BERSIH 3.0 yang dijadualkan di Dataran Merdeka dis ini pada Sabtu ini.

Menurut Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad adalah haram bagi menyokong himpunan yang diketuai oleh Datuk Ambiga Sreenevasen itu kerana beliau memperjuangkan amalan seks songsang yang nyata bercanggah dengan Islam.

"Umat Islam sewajarnya menjauhi pemimpin seperti ini dan membuat pilihan yang tepat dengan memilih ketua yang selayaknya," katanya yang dipetik akbar Utusan Malaysia, hari ini.

Sebelum ini, bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, Ambiga tidak layak mengetuai perhimpunan Sabtu ini berikutan mempunyai hubung kait dengan komuniti lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LBGT).

Nasharudin turut menambah, terdapat fatwa berhubung amalan LGBT iaitu umat Islam dilarang makan dan minum bersama pengamal serta penyokong seks songsang, apatah lagi sekiranya berada di belakang individu yang kuat menyokong amalan tersebut.

Ambiga sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi apabila dijadualkan merasmikan perhimpunan Seksualiti Merdeka tahun lalu, namun dibatalkan berikutan bantahan masyrarakat negara ini.

Dalam pada itu juga, Ismail Mina menegaskan, kredibiliti kepimpinan Ambiga wajar dipertikaikan pengikut perhimpunan BERSIH berikutan tidak mempunyai hubungan dan pemikiran yang bersih.

"Di mana bersihnya Ambiga apabila sudah terang lagi bersuluh bahawa beliau selama ini jelas memperjuangkan hak golongan LGBT di negara ini.

"Jika dinilai daripada perspektif mana-mana agama terutama Islam, Ambiga sama sekali tidak layak mengetuai apa-apa disebabkan beliau sudah dikotori najis kekufuran apatah lagi perjuangannya dalam perhimpunan tersebut hanyalah daripada suara minoriti masyarakat dalam negara sahaja," katanya lagi.



Ahli PAS banyak guna alasan mereka tak sokong kemungkaran Ambiga seperti sokong LGBT, Lina Joy dan lain-lain tetapi sokong usaha BERSIH kerana tuntutannya. Apalah manderem yang Ustazah Ambiga guna untuk mempengaruhi pencacai-pencacai PAS aku pun tak tahu!

No comments:

Post a Comment