Thursday 23 August 2012

TERKINI !!!!!!!! YDP PAS KUALA SELANGOR KECEWA TAK DAPAT JADI CALON?

Siapa tak kenal Dr Dzulkifli Ahmad, Ahli Parlimen Kuala Selangor yang terkenal mempertahankan kalimah Allah digunakan oleh penganut agama lain dengan alasan Allah pencipta sekalian manusia.


Beliau juga terkenal dengan kepintaran dan kepetahannya berucap di Parlimen dengan isu-isu yang panas dan juga terkenal di kawasan Parlimennya iaitu Kuala Selangor kerana berjaya memajukan Kuala Selangor dengan lambakan RUMAH URUT dan RUMAH JUDI.

Tapi apa yang aku nak ceritakan bukan perkara itu kerana kisah itu akan aku kupaskan kemudian dengan fakta dan bukti, tetapi apa yang aku nak ceritakan berkenaan cerita sedih seorang pejuang sebenar PAS yang bakal tersingkir tak lama lagi.

Tuan Haji Mohd Rashid bin Mohd Kassim, YDP PAS Kuala Selangor merupakan seorang yang kuat berusaha, dimana saja program PAS di Kuala Selangor pasti beliau tidak ketinggalan menjayakannya dan merupakan orang kesukaan bagi pengikut-pengikut tegar PAS Kuala Selangor.

Ramai yang mengatakan beliau akan menjadi calon PRU akan datang ini bagi mewakuli DUN Jeram yang kini milik Barisan Nasional (BN).

Azam beliau juga amat tinggi mencabar ADUN Jeram, Dato Amirudin Setro dan dengan yakin beliau mengatakan Jeram akan tumpas di tangan PAS pada PRU ini.

Tapi dipendekkan cerita terdengar desas-desus bahwa beliau bukanlah orang pilihan YB Dr Dzulkifli Ahmad sebagai calon yang akan diketengahkan pada PRU itu sebaliknya calon yang didendangkan ialah Haji Razali Tumirin.




Siapa Haji Razali Tumirin ini dan mengapakah beliau menjadi pilihan YB Dr Dzulkifli Ahmad?

Jika benar cerita ini maka sia-sialah usaha yang dibawa oleh YDP PAS Kuala Selangor selama ini...

Kemana hala tujunya selepas ini?....

Jangan katakan beliau tidak kecewa.. beliau pasti kecewa jika benar perkara itu dan apakah tindakan beliau selepas itu?

Berusaha bagai nak gila siang dan malam dengan harapan nak jadi YB tapi akhirnya usaha itu dicantas orang lain yang punyai "kabel' lebih besar..

Aku cuma tulis apa orang cakap.. kalau salah mintak maaf... kan ni bulan raya....

Kalau tak pon anggapla aku tulis ni cerita tentang mimpi aku malam tadi... tapi kalau cerita ni betol camane?

kesian cikgu rashid kalau tak percaye tanye hj razali sendiri begitulah mengikut yg di ceritakan

No comments:

Post a Comment