Wednesday 14 November 2012

MAKIN MELAMPAU! IRENE FERNANDEZ WAJAR DIHALAU DARI MALAYSIA!!!

Sememangnya puak-puak yang kononnya berjuang atas kesamaan hak, hanya menunggu masa dan ketika yang sesuai untuk menunjukkan belang mereka. Biarpun ianya melibatkan Perlembagaan Malaysia, sensitiviti agama dan kaum, puak-puak ini tidak pernah peduli. Bagi mereka, asalkan tembolok mereka penuh, maka mereka akan melanggarnya. Apatah lagi sekiranya orang politik berada di belakang mereka.

Anehnya yang bukan main lagi kurang ajar dan beranggapan Perlembagaan Malaysia sebagai kelas keduan adalah keturunan kaum pendatang sedangkan dalam banyak hal, merekalah yang meneruskan penjajahan di negara ini.

Sedangkan kaum Bumiputera dan Pribumi langsung tidak sakit hati atau berkhianat terhadap kaum pendatang berkenaan, malahan sentiasa berusaha mewujudkan keharmonian dengan membuat pelbagai pengorbanan termasuklah menyerahkan tanah-tanah mereka untuk tujuan pembangunan seperti pembinaan jalanraya, lebuhraya mahupun pembinaan bandar-bandar baru.

Irene Fernandez, sememangnya makhluk haramjadah yang tidak perlu diberikan tempat di negara ini.

Untuk melunakkan perbuatan khianatnya, Irene Fernandez telah menggunakan nama atau lebih tepat lagi kerjasama dengan sebuah agensi yang berpangkalan di United Kingdom untuk mengkritik Perlembagaan Malaysia.

Menurutnya peruntukan dalam Perlembagaan kepada Melayu-Bumiputera dan agama Islam sebagai tidak wajar, sudah ketinggalan zaman dan mewujudkan krisis perkauman yang sangat hebat di Malaysia.

Tidak ada mana-mana di dunia ini yang membenarkan Perlembagaan negara masing-masing dipersoalkan, baik dari kalangan rakyat asing apatah lagi dari kalangan rakyat sendiri.

Kalau orang Melayu dan Bumiputera yang telah bermandi darah dan melakukan pelbagai pengorbanan untuk kewujudan negara ini boleh menerima bukan Melayu-Bumiputera sebagai sebahagian dari rakyat negara ini dengan hak yang tidak sepatutnya mereka terima seperti sekarang, mengapa pula puak-puak seperti Irene Fernandez masih tidak dapat bersyukur.

Di United Kingdom sendiri, golongan pendatang amat jarang dan terlalu sukar ditemui menjadi wakil rakyat. Sedangkan di Malaysia yang dikatakan menindas dan zalim terhadap kaum lain, wakil-wakil rakyat dari kalangan bukan Melayu-Bumiputera bersepah-sepah. Bahkan mereka yang baru menerima kerakyatan seperti Zuraidah Kamaruddin juga dibenarkan jadi Ahli Parlimen - sesuatu yang tidak mungkin akan diterimanya jikalau di Singapura, negara asalnya.

Apakah kerana kerajaan UMNO-BN selama ini terlalu berlembut dan tidak pernah mengambil tindakan terhadap penghina Perlembagaan selama ini kecuali pada zaman ancaman PKM dahulu, maka puak-puak seperti Irene Fernandez bebas untuk berbuat sekehendak hati?

Sudah sampai masanya Kerajaan bertindak tegas terhadap golongan seperti ini. Kalau Amerika Syarikat mengenakan hukuman mati terhadap penghina Perlembagaan, mengapa pula rakyat Malaysia yang mempertikaikan Perlembagaan Malaysia boleh hidup bebas?

SUMBER

No comments:

Post a Comment