Thursday 8 November 2012

DR ZULKEFLY AHMAD PLURALISME JADI 'PAK SANGGUP' DEMI MENYELAMATKAN MARUAH NURUL IZZAH


MP Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad bersedia menjadi 'Pak sanggup' bagi menyelamatkan maruah Nurul Izzah Anwar yang mengeluarkan kenyataan bahawa “Tidak harus ada paksaan di dalam agama. Bagaimanakah seseorang itu boleh berkata maaf.. ini (kebebasan agama) hanya untuk bukan Melayu. Ia (sebenarnya) harus dilaksanakan sama rata (untuk semua kaum),.

Dzulkefly yang terkenal menjadi penyokong kuat Anwar dalam Pas akan mengadap dengan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bagi pihak Nurul Izzah untuk menjelaskan isu sebenar kontroversi kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.

Dzulkefli yakin dapat mengadap Sultan dengan secepat mungkin bagi menerangkan kenyataan Nurul Izzah sebenar yang telah dikeluarkan ketika forum Negara Islam : Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab? iaitu sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya.

Dzulkefli berkata beliau terlalu baik dengan Sultan. Saya sendiri boleh bawa kenyataan sebenar Nurul Izzah kepada Sultan.


Persoalannya kenapa Dzulkefli pula yang mahu mengadap Sultan sedangkan yang memberi kenyataan murtad adalah Nurul Izzah Anwar.

Apa Nurul tidak 'standard' berjumpa dengan Sultan kerana bapaknya Anwar Ibrahim bakal jadi 'Presiden of Malaysia'?.

Diharap pihak Istana tidak menerima Dzulkefli Ahmad untuk mengadap Sultan bagi pihak Nurul Izzah kerana Dzulkefli pun tidak tahu apa-apa kenyataan yang dibuat oleh Nurul Izzah Anwar bagaimana beliau hendak menerangkan kepada Sultan Selangor nanti.

No comments:

Post a Comment