Saturday 12 January 2013

PM @NajibRazak Hargai MEDIA !!!!! Laporan tepat media tangkis cerita karut

PERDANA Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden UMNO (dua kiri) bersama Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika hadir pada Malam Penghargaan Media Perhimpunan Agung UMNO 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), malam tadi. Turut kelihatan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Apdal.
 PM mahu isi hati rakyat diketengah pada kerajaan

Kuala Lumpur: Banyak cerita karut-marut sengaja dibangkitkan pihak tertentu untuk merosakkan imej dan pandangan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), kata Datuk Seri Najib Razak.

Justeru, Perdana Menteri berkata, media berperanan melaporkan berita mengenai kerajaan dan semua kejadian di negara ini secara tepat untuk memberi penilaian objektif kepada perkara yang sudah dilakukan parti politik seperti UMNO dan BN.
Sebab itulah peranan media kepada sebuah parti politik terpenting di negara ini adalah suatu yang kita sentiasa beri perhatian berat," Najib Razak, Perdana Menteri

“Kita juga berharap pihak media akan menjadi tali atau lidah penyambung untuk mengetengahkan isi hati rakyat kepada UMNO dan kerajaan. Saya selalu menekankan betapa pentingnya kita dapat merasai denyut nadi rakyat, serta memahami dan menghayati aspirasi mereka.

Tak tolak kritikan

“Media boleh menjadi perantara menyampaikan cetusan hati, aspirasi, kehendak serta kritikan rakyat kepada UMNO dan kerajaan. Kita tidak menghalang ada pihak membuat teguran kepada kita. Kita juga tidak menolak pihak yang mengkritik kita asalkan kritikan dan teguran itu bertujuan mencari kebaikan serta berdasarkan fakta sebenar.

“Berita yang kita tidak mahu serta mesti menolak ialah berita kepalsuan, fitnah dan sengaja diadakan, terutama menjurus kepada PRU-13 yang dijangka diadakan dalam masa terdekat,” katanya berucap pada Malam Penghargaan Media – Perhimpunan Agung UMNO 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, malam tadi.
Hadir sama isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, bersama isteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman dan kepemimpinan UMNO.

Sebagai parti politik, Najib yang juga Presiden UMNO berkata, kejayaan kerajaan BN memimpin dan memajukan negara serta melaksanakan dasar untuk kepentingan rakyat, turut bergantung kepada penerimaan rakyat.

Bentuk sikap, sokongan

Sehubungan itu, beliau berkata, komunikasi, paparan mengenai perjuangan serta dasar UMNO dan BN serta persepsi media terhadap usaha dilakukan parti, akan membentuk sikap dan seterusnya sokongan rakyat kepada UMNO serta BN.

“Sebab itulah peranan media kepada sebuah parti politik terpenting di negara ini adalah suatu yang kita sentiasa beri perhatian berat,” katanya.

No comments:

Post a Comment