Tuesday 13 March 2018

TERBARU !!!! PAKATAN HARAPAN AKAN BAGI MOTOSIKAL PERCUMA SEKIRANYA MENANG PRU 14 #ManifestoPH #HarapanPalsu

SAYA tersenyum apabila mengkaji manifesto Pakatan Harapan diketuai DAP yang dilancarkan di Shah Alam, kelmarin. Seronok untuk sekadar dijadikan bahan bacaan kerana banyak janji-janji di dalamnya bukan sahaja dilaksanakan tetapi juga ada yang sudah lama dilaksanakan oleh Kerajaan Barisan Nasional (BN).

Selain itu, SAYA juga tertanya-tanya di manakah maruah politik Tun Dr. Mahathir Mohamad apabila manifesto tersebut turut me­ngandungi janji untuk menghapuskan tol - satu legasi yang di­tinggalkan oleh beliau ketika menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.


Begitu juga dengan janji untuk melaksanakan skim bantuan kewangan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang selama ini dianggap oleh Dr. Mahathir sebagai rasuah dan ‘dedak’.

SAYA juga tidak melihat apa-apa yang menarik atau ‘menggemparkan’ yang dijanjikan oleh Pakatan Harapan yang kini begitu bernafsu untuk memerintah Malaysia dengan menumbangkan BN dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Bagaimanapun SAYA yakin manifesto tersebut tidak akan mampu membuatkan rakyat tertarik kerana ia sekadar janji-janji manis untuk menarik undi. Ini kerana Pakatan Harapan sememangnya sudah terkenal sebagai ‘saudagar mimpi’.

No comments:

Post a Comment