Thursday 7 November 2013

KARPAL OKU KECEWA KEMENANGAN PAS DI PRK SUNGAI LIMAU !!!!! TAKBIRRR

SEKURANG-KURANGNYA kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu semua parti politik dan pertubuhan profesional yang berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran dapat dilihat dari dua aspek.

Pertama, betapa DAP tidak dapat menutup perbezaannya dengan sekutunya Pas, sekaligus menunjukkan hubungannya dengan Pas sekadar berkepentingan politik sempit semata-mata dan tiada persamaan dalam asas perjuangan mereka. Kenyataannya itu secara jelas terkena kepada Pas, parti yang didaftarkan dengan menggunakan nama Islam. Mereka tidak pernah sekata dalam banyak perkara dasar. Karpal sebenarnya telah mempamerkan belangnya secara terbuka.

Lagipun, kalau diamati, DAP walaupun tidak mengaitkan dirinya dengan mana-mana kaum,  berpandangan semua tahu bahawa ia parti yang cenderung memperjuangkan kepentingan satu kaum. Justeru, jika itu teori dan kepercayaan Karpal, bagaimana pula dengan kedudukan DAP?


Kedua, amat jelas DAP semakin terdesak dengan kemelut dalamannya iaitu pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang walaupun telah diadakan semula, ia masih berpanjangan. Terdapat ahli-ahli DAP membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang masih tidak berpuas hati dengan pemilihan semula CEC tersebut. Jadi, Karpal seolah-olah mahu mengalih perhatian ramai terhadap masalah dalaman partinya yang nampaknya tiada kesudahan.

Ketika DAP berdepan dengan proses pemilihan CEC yang terus dipersoalkan yang difahamkan sehingga sekarang belum disahkan lagi, ia seolah-olah cuba mengheret sama pihak lain termasuk sekutunya dalam kemelut yang melibatkan soal pendaftaran.

Karpal perlu memastikan partinya menyelesaikan dahulu isu dalaman sebelum bercakap soal lain yang menyentuh pihak-pihak lain.










“Inilah strategi DAP. Mereka mahu terapkan konsep Malaysian Malaysia yang menganggap semua bangsa adalah sama rata dan DAP mahu menghapuskan bangsa.

No comments:

Post a Comment